Pages

Quote

“Happiness depends upon ourselves.”
Aristotle

Saturday, July 17, 2010

Saya nak jadi gagah!!!

*angkat berat* Ugh... beratnye perot ni...

Ahhh... x.x makan banyak sangat. Wahaha.
Saja merepek je ni.

Just want to share something with yo guys. Bak kata orang. munasabah diri??? Er...

Kecantikan Lelaki
Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.Lelaki yang cantik,adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan - mencari yang ini

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran - mencari yang ini

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun,

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada

5) Lelaki yang baik sangka

6) Lelaki yang tak pernah putus asa

senang cakap aku mancari yang memiliki semua ciri2 ini lah!

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.


Kegagahan Wanita
Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah,adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan - aku gagah menerima kehilangan Rabit :'(

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan - susah ni.

3) Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan - Aku tabah ditinggalkan Anis!!

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan - Aku kena kurang mengada-ngada sikit. tapi aku memang bukan yang jenis meminta sangat.. Kan??

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.


Assalamualaikum sumer!! tata~~ (lol tu je post kali ni??)

2 comments:

Amigas said...

ergh! besnye dpt laki camtu!
tp kte dlu kna jd pmpuan spti yg dytakn

syazaza ;] said...

Btul2!!